13 Mayıs 2012 Pazar

"Lanet Olsun Bu Aşka" İsimli Şiirin Kısa Bir Değerlendirmesi





Lanet Olsun

bir gün yoldan geçtim
 seni gördüm
 hayasız emine baktım
 bu kollarına beni öpeceksin sanıyordum
 ama sen beni geçtin hiç görmedin hiç bakmadın
 ben bunu uzun zaman önce aldattım bıraktım
 terk ettim
 ama ben yine seni çok sevdim
 ben sen yolda giderken ben yine arkandan bakıyordum
 dedim belki bu bana geri döner sen bil ki sen geri dönmedin
 beni yıktın beni kadere duymadın hiç beni sevecektin
 lanet olsun bu aşka lanet olsun bu sevgimize seni doyalarca
 öptüm seni koynuma alacaktım lanet olsun bu hayat
 lanet olsun bu sevgim
 seni çok sevmiştim
 sen neden bana böyle yaptın
 sen beni böyle yapmasaydın
seninle öyle uzun zaman bir hayal
 kuracaktık ben o hayali hala düşünüyordum
 seni çok sevecektiim hayatım hayatım leyla!

                                                                           C.A
Şiirin kısa bir değerlendirmesi:

Şair burada bir aşktan duyduğu ıstırabı ve kafa karışıklığını kelimelerle okuruna da yansıtmaya çalışmış ve postmodernizmin önemli özelliklerinden biri olan "parçalılığı" en üst düzeyde kullanmıştır. Aynı anlatı içinde farklı zaman dilimlerinden, farklı hayatlardan kesitlerle, ya da birbirinden farklı dil ve üslubun kullanımı ile oluşturulan “parçalılık” yaşadığımız modern hayatın tek bir parçadan oluşan yeknesak bir bütün olmadığını, iç içe geçmiş onlarca bileşenden oluştuğunu ve bir olayın birden fazla sebebe bağlanabileceğini, dolayısı ile de bir “belirsizlik” içinde yaşadığımızın başka bir biçimde ifade edilmesidir. Şairin “Serbest şuur akımı” da denen anlatıcı -şiirde persona- durumundaki karakterin düşüncelerinin gerçek düşüncelerde olduğu gibi tamamlanmadan, kesik kesik, çağrışımlarla sürekli yeni konulara atlayarak yansıtılması, gösterilmesi anlamındaki "bilinç akışı" tekniğini başarı ile kullandığını da görüyoruz. 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder