20 Kasım 2011 Pazar

mecmualar.org'un kısa değerlendirmesine dair





Bir Tercih Gerekli Mi?


mecmualar.org'u bir süredir ilgiyle takip ediyorum. Sivri bir dille de olsa güzel bir iş çıkarıyorlar. Yumuşak Ge'nin 14. sayısını ele almışlar geçenlerde. Benim de "Bozuk Para" adlı öyküm yer alıyordu bu sayıda. Buna da değinmişler. Olumsuz bir durum yok şunu söylemişler birkaç cümlenin ardından "Evci; kasaba, emekli, kahve, iş çıkışı öyküleri mi yazacak? Mustafa Kutlu öyküsü mü yazacak?"

Bu benim de özeleştiri dahilinde sahip olduğum bir fikir. Yani evet, henüz karar verebilmiş değilim. Ama öte yandan da şunu düşünüyorum: Karar vermeli miyim? Öykü daha geniş olarak edebiyat hem anlattıkları hem de anlatım şekli ile madem bulunulan çağa, döneme dair bir şeyler barındırıyor içinde; hayat edebiyatı, edebiyat hayatı etkiliyor madem; "derdi" olan, öyküyle bir şeyler söylemek isteyen biri olarak tam da bu sebeplerden karar vermiyor, yani bu parçalılığı kasten tercih ediyor olmak mümkün değil mi?

Hayatta gelenek ve modernlik, eski ve yeni gibi zıt kavramlar birbiri içine girmiş, sınırlar ortadan kalkmış, belirsizlik hat safhaya ulaşmış iken; bir yazar bunu, mesela modernliği ve geleneği aynı hikâye içinde kullanmak yerine farklı hikâyelerde aynı kitap içinde kullanmayı tercih etse hata etmiş olmaz bence.

İleride bir gün, kitabım olursa geleneksel hikâyeleri bir kitapta, modern öyküleri bir kitapta toplayarak bu meseleyi, çelişki gibi algılanan durumu halledebilirim. Ancak yapmak istediğim modern hayatın bu karmaşasını göstermek iken bunu kitabın karmaşasına yansıtmak bana daha uygun görünüyor.

Evet durum böyle ama kesin ve açık değil. Yani hikâyeler, hayat ve kafam karışık. Belki de karar vermek gerekir.

mecmualar.org'a değerlendirmesi için teşekküler.


-ilgili yazı-

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder